Ф. Сафиуллина - Самоучитель татарского на каждый день
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "Самоучитель татарского на каждый день"
Описание и краткое содержание "Самоучитель татарского на каждый день" читать бесплатно онлайн.
Книга предназначена для желающих изучать татарский язык дома самостоятельно, на курсах, на работе. Она построена по принципу «от простого — к сложному», «от легкого — к трудному». В ней нет трудных и нудных правил. Особенностью ее является обучение живой разговорной речи, что ведется на примере диалогов, близких к естественным. Простейшая транскрипция поможет вам правильно произносить слова и предложения.
бик зур (очень большой); иң зур (самый большой)
бик кайнар (очень горячий); иң кайнар (самый горячий)
бик озын (очень длинный); иң озын (самый длинный)
бик яшел (очень зеленый); иң яшел (самый зеленый)
бик кара (очень черный); иң кара (самый черный)
Превосходная степень может быть выражена так же и добавлением слов аеруча (особенно), гаять (очень):
аеруча матур (особенно красивый)
гаять зур (очень большой)
аеруча озын (особенно длинный)
гаять кыска (очень короткий)
аеруча тəмле (особенно вкусный)
гаять акыллы (очень умный).
Есть и другие, более утонченные формы превосходной степени. Но это только для сведения:
зурларның зуры — большой из больших
акыллының акыллысы — умный из умных
матурның матуры — красивый из красивых.
Задание 1. Прочитайте предложения и переведите.
Бу алма зур. Бу алмалар зуррак. Бу кыз матур. Бу — бик матур кыз. Өй Җылы. Өй Җып-Җылы. Урман яшел. Урманнар ямь-яшел.
Үлəн сары. Үлəннəр сап-сары. КӨн бик матур. КӨннəр аеруча матур. Син гаять акыллы. Галим Рəшиттəн акыллырак.
РӨстəм миннəн зуррак. Саша Колядан кечкенəрəк. Син бик зур. Син — иң зур бала. ГӨлфия — иң кечкенə бала. Сəрия — гаять акыллы. Мирза аеруча акыллы. Чəчəк кып-кызыл. Бу чəчəклəр аеруча кызыл. КӨн салкын. КӨннəр сап-салкын. КӨн салкынрак.
Задание 2. Вставьте прилагательные.
1. — Бу алма… мы?
— Юк, яшел.
2. — Галиянең костюмы … мы?
— əйе.
3. — Айсылу … костюм аламы?
— Юк, зəңгəр.
4. — Аның портфеле … мы?
— Юк, кап-кара тҮгел.
5. — Синең машинаң… ме?
— əйе, …
6. — Булатның машинасы нинди?
— …
7. — əтиеңнең машинасы нинди?
— …
8. — Сезнең квартирагыз бик … мы?
— Юк, бик … тҮгел.
На прощание вам три пословицы.
Алтын кирəк тҮгел, акыл кирəк (Не нужно алтына, ум нужен).
Акыллы ир хатынын яманламас [акъыллы ир хатынын йаманламас] — (Умный муж не станет поносить жену).
Акыллы сҮз алтыннан кыйбат [акъыллы сҮз алтыннан къыйбат] — (Умное слово дороже золота).
Сау булыгыз!
Урок 15
Школа. Диалоги. Задания.
(Унбишенче дəрес)
К теме «Школа» добавим следующие новые слова, и в диалогах вы их сможете использовать.
Мəктəп — школа
укучы [укъучы] — ученик
шəкерт — шакирд, ученик
укытучы [укъытучы] — учитель
сорау [сора — ] — вопрос
Җавап [Җа — ап] — ответ
дəрес — урок
дəреслек — учебник
такта [такъта] — доска
акбур [акъбур] — мел
тəнəфес — перемена
татар теле — татарский язык
рус теле — русский язык
билге — оценка
бишле — пятерка
дҮртле — четверка
Өчле — тройка
икеле — двойка
берле — единица
ал — бери, получай
икеле алма — не получай двойку
чҮпрəк — тряпка
Өй эше — домашнее задание
укыта — учит, преподает
Өйрəтə — учит, обучает
рəсем — рисование
тарих — история
кҮнегҮ — упражнение
бирем — задание
əдəбият — литература
сыйныф — класс
кыңгырау — звонок
сыйныф Җитəкчесе — классный руководитель
Теперь поговорим по-татарски:
1. — Нурия, бҮген ничə дəрес?
— Өч дəрес.
2. — АйгӨл, сездə кем укыта?
— Халидə апа.
3. — Мансур, бҮген рəсем дəресе бармы?
— əйе, бар.
4. — Галия апа, Сез безгə керəсезме?
— Хəзер.
5. — Бу нинди сорау?
— Бик яхшы сорау.
6. — Хəзер нинди дəрес?
— География.
7. — Хəзер нинди дəрес?
— Татар теле.
8. — Сездə ничə укучы бар?
— Унике.
9. — Рəсимə, тактага чык əле.
— Хəзер.
10. — Бу такта чистамы?
— Чиста.
11. — Син бҮген нинди билге алдың?
— Бишле.
12. — əни, мин бҮген ике дҮртле, бер бишле алдым.
— Рəхмəт, улым.
13. — Кəрим, чҮпрəк бармы?
— Бар. Менə.
14. — БҮген Җыр дəресе бармы?
— əйе, бар.
15. — Сездə сыйныф Җитəкчесе кем?
— МӨнирə апа.
16. — Тəнəфес кайчан?
— Хəзер.
17. — Балалар, нинди сораулар бар?
— Юк.
18. — Укучылар, Өй эшен языгыз. Марат, син дə яз!
— Хəзер.
19. — РӨстəм, укытучыгыз кем?
— Котдус абый.
20. — Ришат, дəреслеклəрең бармы?
— Бар, Кəрим абый.
— Яңамы? (Новые ли?)
— əйе.
21. — Балалар, кем сӨйли?
— Мин, апа.
— СӨйлə, Шамил.
22. — Укучылар, кем əйтə?
— Мин!
— Мин!
— Мин!
— əйдə, Камил əйт!
23. — Укучылар, дəфтəрлəрегез бармы?
— Бар.
— Дəфтəрлəрегезгə языгыз: «БҮген — егерменче ноябрь».
24. — БҮген тарих дəресе бармы?
— əйе, бар.
25. — əдəбият дəресе буламы? (будет ли?)
— Була.
26. — Сезнең сыйныфта тарихны кем укыта?
— Сания апа.
27. — Бишенче класста əдəбиятны кем укыта?
— ТаҺир абый.
28. — Сезнең сыйныфта ничə кыз бар?
— Унбиш.
29. — Унынчы класста ничə егет (парень) бар?
— Егерме бер.
30. — Укучылар, кем беренче Җавап бирə?
— Мин, Нурия апа!
— Мин, Нурия апа!
— Мин, Нурия апа!
— əйдə, Хəлим, Җавап бир əле.
31. — Мəрзия, бҮген кичə (вечер) буламы?
— Белмим, Сəлимə.
— Рəйсə, син белəсеңме?
— Белəм.
— Нəрсə белəсең?
— Кичə бҮген була.
— Рəхмəт.
Задание 1. Составьте диалог «В школе».
На прощание опять вам четыре пословицы.
Белем малдан кадерле [белем малдан къəдерле] — Знание дороже богатства.
Бер галим мең наданга тора [бер „алим мең надаң„а тора] — Один ученый стоит тысячи неграмотных.
Уйнап сӨйлəмə, уйлап сӨйлə — Не говори играючи, говори подумав.
Җиде йортның телен бел, Җиде тӨрле белем бел — Знай языки семи (букв.) домов, знай семь разных наук.
Сау булыгыз!
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "Самоучитель татарского на каждый день"
Книги похожие на "Самоучитель татарского на каждый день" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Ф. Сафиуллина - Самоучитель татарского на каждый день"
Отзывы читателей о книге "Самоучитель татарского на каждый день", комментарии и мнения людей о произведении.