Сборник - Типикон

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "Типикон"
Описание и краткое содержание "Типикон" читать бесплатно онлайн.
Типикон, в православной литургике — книга, содержащая главным образом устав богослужения. В Типиконе находится также месяцеслов с Марковыми главами, соединяющими подвижный и неподвижный годовые богослужебные круги; правила о постах; правила монастырского общежития и указания о совершении храмовых праздников; трапезе и других сторонах церковной и монастырской жизни.
Типикон, сиречь, изображение церковнаго последования во Иерусалиме Святыя Лавры, преподобнаго и богоноснаго отца нашего Саввы. Тожде последование бывает и в прочих во Иерусалиме честных обителех: подобне и в прочих святых Божиих церквах.
[Смотри] Известно же буди всем о святей воде, яко нецыи суть отлучающе себе от святыя воды вкушения ради, не добре творят: ибо благодати ради божия дана бысть на освящение миру, и всей твари. темже во всяких местех и скаредных, и всюду кропится, яже и под ногами нашими суть: и где есть сих разум, еже не пити сея? но да увеси, яко не вкушения ради ястия нечистота в нас есть, но от скверных дел наших, очищени же от сих, пием без сомнения сию святую воду. О сей воде небесная она словесная ластовица, златословесный вселенский учитель иоанн, Константиня града патриарх в слове своем, о еже сходитися христианом во святую божию церковь, и о крещении: егоже начало: Вси вы в благодушии есте днесь, аз же в печали един болезную: Свидетельствует глаголя, но убо чесо ради не день воньже родися, но день воньже крестися, явление глаголется? сей бо есть день воньже крестися, и водное освяти естество. Сего ради и в полунощи на праздник сей, вси почерпше в домы воду относят и соблюдают, и лето совершенно хранят, понеже днесь освящаются воды: и знамение бывает явственное, не растлевающуся вод оных естеству долготою времене: но лето совершенно, и два и три множицею, днесь черпаемая вода цела и нова пребывает: и по толицем времени, ныне о источника взятой воде сравняется.
[Смотри] Подобает ведати: яко аще случится навечерие святаго богоявления в субботу, или неделю, пост не бывает. Литургиа же бывает златоустаго во свое время по обычаю, якоже и всегда. И по отпущении литургии в трапезу не ходим, но в притворе церковнем седшим нам, трапезарь дает по уломку хлеба коемуждо: или по малу хлебу пшеничному, и мало смоквий и финик, и по единой чаше вина, яко да не наречется пост: ожидаем же вечерняго собора. Посем отшедше в келлии своя, безмолвствуем до времене вечерняго. Великаго же василиа литургиа совершается в самый праздник. Вместо же достойна, поем ирмос 9–й песни праздника.
[Смотри] При часе же вечернем дне: Знаменует в великое, и потом во вся тяжкая, и собравшимся нам во храм: И благословившу иерею, поем вечерню по обычаю: псалом, благослови душе моя Господа: И аще в субботу вечера, поем, блажен муж, кафисму всю. Аще ли в неделю вечера, поем 1–й антифон. На Господи воззвах, поем стихиры праздника на 8, глас 2: Просветителя нашего: Слава, и ныне, глас тойже: Приклонил еси главу предтечи: Таже вход со евангелием. Свете тихий: Прокимен дне: и чтения по чину их с тропари и со стихи и Трисвятое же не поем, занеже не совершается божественная литургиа. По чтении же паремий, ектениа малая: и по возгласе, Прокимен, апостол, и евангелие, яко предписася. ектениа, Рцем вси: И Сподоби Господи: И Исполним вечернюю молитву: иерей возглас. И исходим ко крестильнице, идеже уготован стол. И действует настоятель, или иерей по чину, якоже указася прежде, Поюще тропари: Глас господень на водах: И прочее бывает воследование освящения воды, неизменно. По кроплении же освященныя воды входим во храм, и поем стихиру: Слава, и ныне, глас 6: Воспоим вернии: и отпуст. Потом тропарь праздника. Слава, и ныне, кондак: явился еси днесь: И пивше священную воду, входим в трапезу, и ядим совершенно, с древяномаслием, и пием вино.
При часе же 10–м нощи ударяет в великое, и потом во вся капманы.
И собравшимся во храм, благословившу иерею, поем повечерие великое: и С нами бог, с пением, на глас 8. По 1–м трисвятом,
Тропарь праздника, глас 1: Во иордане крещающуся тебе Господи, троическое явися поклонение: родителев бо глас свидетельствоваше тебе, возлюбленнаго тя сына именуя, и дух в виде голубине извествоваше словесе утверждение. явлейся Христе Боже, и мир просвещей, слава тебе.
По 2–м трисвятом, кондак праздника, явился еси днесь: По Слава в вышних: по обычаю исходим в притвор, поющим нам стихиры праздника, глас 4: одеваяйся светом яко ризою: Слава, глас 8: Господи исполнити хотя: И ныне, глас тойже: Днесь тварь просвещается: Таже молитвы обычныя. И вшедше во храм, поем стиховну праздника: стихиры самогласны, глас 2: На иорданстей реце: с припевы праздничными. 1–й, Море виде, и побеже: 2–й, Что ти есть море, яко побегло еси? Припеваем же сими стихи, и до отдания праздника. Слава, и ныне, глас 6: еже от девы солнце: Тропарь, глас 1: Во иордане крещающуся тебе Господи: трижды. И благословение хлебов по обычаю. Буди имя господне: псалом 33: благословлю Господа: и предложится чтение праздника: и по чтении, и по шестопсалмии, на Бог Господь тропарь праздника трижды, и обычныя стихологии. По 1–й стихологии седален праздника, глас 3. Подобен: Красоте: явльшуся тебе во иордане спасе: Слава, и ныне, глас 4. Подобен: Скоро предвари: Струи освятил еси иорданския: И чтем во евангелии толковом, еже от матфеа. По 2–й стихологии седален праздника, глас 5. Подобен: Собезначальное слово: иорданскими струями обложся: Слава, и ныне, глас 4. Подобен: удивися иосиф: иордане реко: И чтем во евангелии толковом, еже от матфеа: по чтении же даются свещи братиям. По полиелеи седален праздника, глас 4. Подобен: удивися иосиф: Приидите увидим вернии: Слава, и ныне, тойже. И чтение. Степенна, 1 антифон 4–го гласа. Прокимен праздника, глас 4: Море виде и побеже, иордан возвратися вспять. Стих: Что ти есть море, яко побегло еси? Всякое дыхание: Стих: Хвалите бога во святых его: евангелие марка, зачало 2: Прииде Иисус о назарета: По 50–м псалме, Слава: Всяческая днесь: И ныне, тойже. Таже, Помилуй мя Боже: и стихира, глас 6: Бог слово явися: Канона два, праздника: кир космы, и кир Иоанна: ирмосы обою канонов, по дважды. Тропари на 12: последи ирмосы обою канонов, кийждо лик свой ирмос. По 3–й песни, впакои, глас 5: егда явлением твоим: И чтение. По 6–й песни,
Кондак праздника, глас 4: явился еси днесь вселенней, и свет твой Господи знаменася на нас, в разуме поющих тя: пришел еси, и явился еси, свет неприступный.
На 9–й песни паки вжигают свещи братия. честнейшую не поем, но поем припевы праздника: якоже изъявися декемвриа в 25 день. Светилен праздника: явися спас благодать и истина: трижды. На хвалитех стихиры праздника, самогласны, глас 1, на 4: Свет от света возсия: Слава, глас 6: Водами иорданскими: И ныне, глас 2: Днесь Христос на иордан прииде: Славословие великое. По трисвятом тропарь праздника. ектении и отпуст. И дается святый елей от кандила, поющим нам стихиру праздника, таже час 1–й. На 1–м часе тропарь праздника. По трисвятом кондак праздника, и прочее, и совершенный отпуст. В сей день литургиа бывает порану, труда ради бденнаго.
На Литургии антифон 1, псалом 113, глас 1: Во исходе израилеве от египта, дому иаковля, из людей варвар. молитвами Богородицы, спасе спаси нас. И другий лик, Стих 2: Бысть иудеа святыня его, израиль область его. молитвами Богородицы: Стих 3: Море виде и побеже, иордан возвратися вспять. молитвами Богородицы: Стих 4: Что ти есть море, яко побегло еси? и тебе иордане, яко возвратился еси вспять? молитвами Богородицы: Слава, и ныне: молитвами Богородицы: Антифон 2, псалом 114, глас 2: Возлюбих, яко услышит Господь глас моления моего. спаси ны сыне Божий, во иордане крестивыйся, поющия ти: аллилуиа. Стих 2: яко приклони ухо свое мне, и во дни моя призову. спаси ны сыне Божий: Стих 3: объяша мя болезни смертныя, беды адовы обретоша мя: скорбь и болезнь обретох, и имя господне призвах. спаси ны сыне Божий: Стих 4: милостив Господь и праведн, и Бог наш милует. спаси ны сыне Божий: Слава, и ныне: единородный сыне: Антифон 3, псалом 116, глас 1: Исповедайтеся господеви, яко благ, яко в век милость его. Тропарь, Во иордане крещающуся: Стих 2: Да речет убо дом израилев, яко благ, яко в век милость его. Во иордане крещающуся: Стих 3: Да речет убо дом ааронь: яко благ, яко в век милость его. Во иордане крещающуся: Стих 4: Да рекут убо вси боящиися Господа: яко благ, яко в век милость его. Во иордане крещающуся: Входное: благословен грядый во имя господне, благословихом вы из дому господня, Бог Господь и явися нам. Тропарь: Во иордане крещающуся тебе Господи: Слава, и ныне, кондак, глас 4: явился еси днесь вселенней: Вместо трисвятаго, поем: елицы во Христа крестистеся: Прокимен, глас 4: благословен грядый во имя господне, Бог господь, и явися нам. Стих: Исповедайтеся господеви, яко благ, яко в век милость его. Апостол к титу, зачало 302: Чадо тите, явися благодать божия: Аллилуиа, глас 4: Принесите господеви сынове божии: Стих: Глас господень на водах: евангелие матфеа, зачало 6: Прииде Иисус от галилеи: Причастен: явися благодать божия спасительная всем человеком. Аллилуиа, трижды. На трапезе бывает утешение братии велие. ядим рыбу, и сыр, и яица, и пием вино: Мирстии же мясо, аще будет и в среду, или пяток. И чтется слово златоустаго, емуже начало: Вси вы благодушнии:
7. (:. Собор святаго славнаго пророка, предтечи и крестителя Иоанна.
Вечер, стихологиа не бывает бдения ради бывшаго, кроме субботы. На Господи воззвах стихиры праздника 3, глас 2: Просветителя нашего: И предтечи 3, глас 1. Подобен: Всехвальнии мученцы: Видев тя грядуща Христе: Слава, глас 6: Во плоти светильниче: И ныне, праздника, глас тойже: Бог слово явися плотию: Вход. Прокимен великий, глас 6: Бог наш на небеси и на земли, вся елика восхоте сотвори. Стих: Во исходе израилеве от египта: Стих: Море виде и побеже: Стих: Что ти есть море, яко побегло еси? И паки, Бог наш: Аще случится в субботу вечера, глаголем прокимен: Господь воцарися: Таже ектениа, и Сподоби Господи: и Исполним вечернюю молитву: На стиховне стихиры праздника, глас 4. Подобен: Дал еси знамение: с припевы их, и до отдания, вечер и утро. Слава, предтечи, глас 4: яко духа рачитель: И ныне, праздника, глас тойже: Приидите подражаим мудрыя девы: Тропарь, глас 2: Память праведнаго с похвалами, тебе же довлеет свидетельство господне предтече: показал бо ся еси воистину и пророков честнейший, яко и в струях крестити сподобился еси проповеданнаго. темже за истину пострадав радуяся, благовестил еси и сущим во аде бога явльшагося плотию, вземлющаго грех мира, и подающаго нам велию милость.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "Типикон"
Книги похожие на "Типикон" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Сборник - Типикон"
Отзывы читателей о книге "Типикон", комментарии и мнения людей о произведении.