Сборник - Типикон

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "Типикон"
Описание и краткое содержание "Типикон" читать бесплатно онлайн.
Типикон, в православной литургике — книга, содержащая главным образом устав богослужения. В Типиконе находится также месяцеслов с Марковыми главами, соединяющими подвижный и неподвижный годовые богослужебные круги; правила о постах; правила монастырского общежития и указания о совершении храмовых праздников; трапезе и других сторонах церковной и монастырской жизни.
Типикон, сиречь, изображение церковнаго последования во Иерусалиме Святыя Лавры, преподобнаго и богоноснаго отца нашего Саввы. Тожде последование бывает и в прочих во Иерусалиме честных обителех: подобне и в прочих святых Божиих церквах.
По 9–й песни, светилен апостолов. Слава, и ныне, предпразднства. На хвалитех стихиры на 4, глас 6. Подобен: Ангельския: Слава, подобен тойже: Да исполнится отчее: И ныне, Ты израиля столпом: На стиховне стихиры предпразднства, глас 2. Подобен: Доме евфрафов: Слава, и ныне, глас и подобен тойже: Днесь христос: На Литургии, блаженна от канона предпразднства, песнь 3, и апостолов песнь 6. Прокимен, глас 8: Во всю землю изыде вещание их: Стих: небеса поведают славу божию: Апостол к римляном, зачало 90з: Закон духа жизни: Аллилуиа, глас 1: Исповедят небеса чудеса твоя Господи. евангелие луки, зачало 50: яви Господь и инех седмьдесят: Причастен: Во всю землю:
5. Предпразднство просвещения: И святых мученк, феопемта и феоны: И преподобныя сигклитикии.
Стихиры мученков 3, глас 4. Подобен: яко добля: преподобныя 3, глас 1. Подобен: небесных чинов: Слава, и ныне, предпразднства, глас 6: Готовися иордане реко: На стиховне стихиры предпразднства, глас 6: Подобен: Тридневен, с припевы. Слава, и ныне, глас 6: Да возрадуется пустыня иорданова: Тропарь предпразднства, глас 4: Возвращашеся иногда иордан река милотию елиссеовою, вознесшуся илии, и разделяхуся воды сюду и сюду, и бысть ему сух путь, иже мокрый, во образ воистинну крещения, имже мы текущее жития преходим шествие: Христос явися во иордане освятити воды. На повечерии, канон поем по предписанному. На Утрени, на Бог господь, тропарь предпразднства, трижды. По кафисмах седальны предпразднства: и чтение. Канон предпразднства, со ирмосом на 6: и мученков на 4, глас 6: и преподобныя на 4. глас 2. По 3–й песни,
Кондак, глас 2. Подобен: Вышних ищя: Всех, Христе, благоутробне отемляй прегрешений множество, милости ради безмерныя, иорданскими водами креститися грядеши яко человек, одеждею мя одевая, славы древния обнаженна люте.
И седален мученка, глас 1: И преподобныя, глас 5. Слава, и ныне, предпразднства. По 6–й песни, кондак предпразднства, и икос. По 9–й песни, светилен предпразднства. Слава, и ныне, другий. На хвалитех стихиры на 4, глас 6. Подобен, Ангельския: Слава, глас и подобен тойже: С трепетом служа иоанн: И ныне, Воспоем людие рожденному от девы: На стиховне стихиры, глас 2. Подобен, Доме евфрафов: Слава, и ныне, глас 8: иоанне крестителю: и посем, благо есть: По трисвятом, тропарь предпразднства. ектениа, и отпуст. и отходим в келлии своя с молчанием.
Последование часов, певаемых в навечерии просвещения.
В начале 2–го часа знаменует в кампан, и собравшеся во храм, облачится иерей в фелонь, диакон же в стихарь: и поставляет параекклисиарх аналогий украшен, прямо царских врат и вжигает свещу на свещнице. иерей же исходит со евангелием во храм, или в трапезу, царскими враты, предходящу ему диакону с кадилом. И полагает иерей святое евангелие на аналоге. И став пред аналогом, творит начало по обычаю. И по начале чтец: Слава тебе, Боже наш, слава тебе. и царю небесный: и прочая. И по возгласе, кадит иерей святое евангелие на аналоге окрест, и прочия иконы, и храм весь, и настоятеля, и братию. чтец же чтет псалом 5: Глаголы моя внуши Господи: и 22, Господь пасет мя: и 27. Господь просвещение: Слава, и ныне, аллилуиа, трижды. Господи помилуй, трижды. Слава, тропарь предпразднства: Возвращашеся иногда иордан река: И ныне: Что тя наречем: Таже тропари сия поем по дважды, глас 8: Днесь вод освящается естество: И 2–й лик тойже тропарь без припева. И паки 1–й лик припев: Сего ради помянух тя от земли: Таже тропарь, яко человек: И 2–й лик 2–й припев: Видеша тя воды Боже: и поет тойже тропарь. И паки 1–й лик: Слава, Ко гласу вопиющаго: И ныне, тойже. Таже прокимен, глас 4: И возгреме с небесе господь: Стих: Возлюблю тя Господи, крепосте моя: пророчества исаиина: Тако глаголет господь: Таже, деяния святых апостол, зачало 33: Во дни оны, якоже скончаваше иоанн течение: евангелие матфеа, зачало 5: Прииде иоанн креститель: Таже, Стопы моя: И трисвятое. По Отче наш, кондак: Во струях днесь: Господи помилуй, 40. И молитва: Иже на всякое время: По честнейшую херувим: иерей: Боже ущедри ны: Таже, молитва: Христе свете: Сице поем 3–й час, и 6–й, и 9–й: в нихже диакон кадит евангелие, и настоятеля и лики. На 9–м же часе кадит всю церковь, яко на 1–м часе. Таже молитва: владыко Господи Иисусе Христе: И благослови душе моя Господа: Слава, Хвали душе моя Господа: И ныне: единородный сыне: И во царствии твоем: Слава, и ныне: Помяни нас Господи: ослаби, остави: По Отче наш, кондак: Во струях днесь: Господи помилуй 40. И молитва: Всесвятая Троице: Таже, Достойно есть: И отпуст. И бывает росход до часа вечерняго. Вечерня же бывает с литургиею василиа великаго во свое время. И прочее всего чина указа, зри декемвриа в 24–й день.
[Смотри] Ведомо же буди: Аще случится навечерие богоявления, в субботу, или неделю, пост не бывает и тропари царских часов со чтениями в субботу и неделю не поются: но поем часы царския прежде в пяток по обычаю, якоже указано на ряду. Глаголем же символ веры, и псалом 33: благословлю Господа: И отпуст. И в той день ядим сыр и яица. Аще будет навечерие в субботу: Прокимен, Аллилуиа, и причастен дне. Апостол же и евангелие прежде субботе пред богоявлением, и потом ряд. По Изрядно, поем Достойно: Аще ли в неделю навечерие богоявления: Прокимен, апостол, Аллилуиа, евангелие и причастен, прежде недели пред богоявлением, и потом ряд. По Изрядно же, поем, Достойно: По отпущении же литургии ядим укрухи, и пием по единой чаши вина. Совершенно же ядим по отпусте вечерни, со елеем. Сыра же и яиц и рыб никакоже дерзнем коснутися. Аще ли в пяток прежде навечерия богоявления, когда поются часы царския, зри указ, декемвриа в 24–й день.
6. (+) святое богоявление Господа бога и спаса нашего Иисуса Христа.
При часе 5 дне знаменует в великое, и потом во вся тяжкая. И собравшимся в храм начинаем вечерню: и поем обычный псалом. Таже ектениа великая. Аще будет в субботу, стихословим, блажен муж, кафисму всю. Аще же в неделю, поем 1–й антифон. Аще ли во иныя дни, стихологиа не бывает: но абие поем, Господи воззвах, на глас 2. иерей же творит проскомидию. Диакон кадит церковь по обычаю. И мы поем. стихиры праздника на 8, глас 2. Самогласны: Просветителя нашего: Слава, и ныне, глас тойже: Приклонил еси главу: Таже вход со евангелием. Свете тихий: Прокимен дне. Аще ли в субботу на вечерни, прокимен, Господь воцарися: Аще ли на вечерни, в пяток: Прокимен поем великий: Бог наш на небеси и на земли: со стихи его. И чтения праздника, по чину их. Посреде чтения, тропарь со стихи их обычными. По скончании же чтения, ектениа малая. И возглас: яко свят еси Боже наш: И поем трисвятое. Прокимен, глас 3. Господь просвещение мое: Стих: Господь защититель живота моего: Апостол к коринфяном, зачало 143: Свободен сый от всех: Аще ли несть поста, начинаем его от полу: Не хощу вас не ведети: Аллилуиа, глас 6: отрыгну сердце мое слово благо: Стих: Красен добротою паче сынов человеческих. евангелие луки, зачало 9: В пятоенадесяте лето: И по ряду божественная литургиа великаго василиа: Вместо достойно поем: о тебе радуется: Причастен, Хвалите Господа: И по заамвонной молитве, абие исходим вси ко священной купели в притвор, или на источники, царскими враты. Игумен, или старейший иерей, носяй на главе честный крест, предыдущим ему свещеносцем, и диаконом с кадилы, и полагает честный крест на благоукрашенном столе, идеже и воде уготованней в чаше, и свещам окрест стоящим, и даются свещи братиям. Клириком же поющим тропарь, глас 8: Глас господень на водах: трижды. В тоже время настоятель кадит окрест стола, таже образы, и праздника на аналогии, и священников, и лики по чину, предходящу ему диакону со свещею. Посем тропарь, глас тойже: Днесь вод освящается естество: дважды. И другий: яко человек на реку: дважды. Слава, и ныне: Ко гласу вопиющаго: Таже диакон: Премудрость. и чтутся чтения 3: пророчества исаиина. Таже прокимен, глас 3: Господь просвещение мое: Стих: Господь защититель живота моего: Апостол к коринфяном, зачало 143 от полу: Не хощу вас не ведети: Аллилуиа трижды, глас 4: Глас господень на водах: евангелие марка, зачало 2: Прииде Иисус от назарета галилейскаго: И глаголет диакон ектению великую: Миром господу помолимся. и прочее ектении освящения. Сим же от диакона глаголемым, настоятель глаголет молитву тайно: Господи Иисусе Христе, единородный сыне: без возгласа, и речет в себе и Аминь. И начинает велиим гласом, во услышание всех, молитву сию глаголя: Велий еси Господи, и чудна дела твоя: всю до конца, трижды. Таже молитву: Ты бо хотением от не сущих: и прочая. И по скончании молитв, абие благословляя воду крестовидно честным крестом, погружает его право низводя в воду и возводя, держа его обема рукама, поя и настоящий тропарь, во глас 1: Во иордане крещающуся тебе Господи: И в другий такожде знаменует крестом воду, и в третий такожде тойже тропарь поя сам настоятель, споющим ему и прочим священником. Таже по сих поют и лики тойже тропарь. Настоятель же взем священную воду на блюдо, и обратяся на запад лицем, в левой руце держа честный крест, а в правой василки, кропит крестообразно на вся страны. И приходят прежде к настоятелю священницы, два два, и целуют честный крест, и знаменует их василком по лицу со священною водою крестообразно: но тому же чину и вся братия. Поется же тогда тропарь от всех многажды, дондеже освятятся вся братия водным кроплением, и причащением. И абие входим во храм, и поем стихиру. Слава, и ныне, глас 6: Воспоим вернии: Таже, Буди имя господне, трижды. и псалом 33: благословлю Господа на всякое время: Потом дается антидор от иереа, и отпуст. По отпусте же или есть литургиа, или несть, вжигаем свещник посреде церкве, ставше вкупе клирицы, и поют тропарь праздника. Слава, и ныне кондак: и входим в трапезу, и ядим с древяномаслием, испиваем же и вина. Сыра же и подобных ему, рыб никакоже дерзнем ясти, возбранено бо есть божественными правилы. Сице бывает служба постну дню сущу, в навечерии просвещения.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "Типикон"
Книги похожие на "Типикон" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Сборник - Типикон"
Отзывы читателей о книге "Типикон", комментарии и мнения людей о произведении.