Сборник - Триодь постная (цсл)

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "Триодь постная (цсл)"
Описание и краткое содержание "Триодь постная (цсл)" читать бесплатно онлайн.
Триодь, Триодион (от греч. τρεις — три и ωδή — песнь) — богослужебная книга православной церкви, содержащая трёхпесенные каноны (трипеснцы), откуда и происходит название. Триоди покрывают круг подвижных праздников года, даты которых находятся в зависимости от дня празднования Пасхи: от подготовительных седмиц к Великому посту (то есть от Недели о мытаре и фарисее) до первого воскресенья после праздника Святой Троицы (то есть до Недели Всех святых). Первые две подготовительные седмицы Триодь используется только в воскресной службе на Неделю о мытаре и фарисее и на Неделю о блудном сыне, а начиная со службы на субботу перед Неделей о Страшном суде — ежедневно. Изначально Триодь существовала в виде единого сборника, а затем была разделена на две части — Триодь постную и Триодь цветную.
Триодь постная содержит в себе молитвословия на дни Великого Поста с приготовительными седмицами к нему и Страстной седмицы начиная с Недели о мытаре и фарисее и до Великой субботы включительно. Содержит песнопения в основном авторов VIII и IX вв., среди которых: Андрей Критский, Косма Маюмский, Иоанн Дамаскин, император Лев Мудрый, Феофан Начертанный.
Слава, Троичен: Неразде́льное Существо́м, / несли́тное Ли́цы, / богосло́влю Тя Тро́ическое Еди́но Божество́, / я́ко единоца́рственное и сопресто́льное, / вопию́ Ти песнь вели́кую, / в вы́шних трегу́бо песносло́вимую.
Богородичен: И ражда́еши, и де́вствуеши, / и пребыва́еши обою́ду естество́м Де́ва: / Рожде́йся обновля́ет зако́ны естества́, / утро́ба же ражда́ет неражда́ющая. / Бог иде́же хо́щет, побежда́ется естества́ чин: / твори́т бо ели́ка хо́щет.
Песнь 5.
Ирмос: От нощи́ у́тренююща, / Человеколю́бче, просвети́, молю́ся, / и наста́ви и мене́ на повеле́ния Твоя́, / и научи́ мя, Спа́се, / твори́ти во́лю Твою́.
В нощи́ житие́ мое́ преидо́х при́сно, / тьма бо бысть и глубока́ мне мгла, нощь греха́, / но я́ко дне сы́на Спа́се покажи́ мя.
Руви́ма подража́я окая́нный аз, / соде́ях беззако́нный и законопресту́пный сове́т на Бо́га Вы́шняго, / оскверни́в ло́же мое́, я́ко о́тчее он.
Испове́даюся Тебе́ Христе́ Царю́, / согреши́х, согреши́х, / я́ко пре́жде Ио́сифа бра́тия прода́вшии, / чистоты́ плод и целому́дрия.
От сро́дников пра́ведная душа́ связа́ся, / прода́ся в рабо́ту сла́дкий, / во о́браз Госпо́день: / ты же вся душе́, продала́ся еси́ / злы́ми твои́ми.
Ио́сифа пра́веднаго и целому́дреннаго ума́ / подража́й окая́нная, и неиску́сная душе́, / и не оскверня́йся безслове́сными стремле́ньми / при́сно беззако́ннующи.
А́ще и в ро́ве поживе́ иногда́ Ио́сиф, / Влады́ко Го́споди, / но во о́браз погребе́ния и воста́ния Твоего́: / аз же что Тебе́ когда́ сицево́е принесу́?
Моисе́ов слы́шала еси́ ковче́жец душе́, / вода́ми, волна́ми носи́м ре́чными, / я́ко в черто́зе дре́вле бе́гающий де́ла го́рькаго / сове́та фараони́тска.
А́ще ба́бы слы́шала еси́, убива́ющия иногда́ / безвозра́стное му́жеское, душе́ окая́нная, целому́дрия дея́ние, / ны́не я́ко вели́кий Моисе́й, / сси прему́дрость.
Я́ко Моисе́й вели́кий / еги́птянина, ума́ уязви́вши / окая́нная, не уби́ла еси́ душе́: / и ка́ко всели́шися, глаго́ли, / в пусты́ню страсте́й покая́нием?
В пусты́ню всели́ся вели́кий Моисе́й, / гряди́ у́бо подража́й того́ житие́, / да и в купине́ богоявле́ния душе́, / в виде́нии бу́деши.
Моисе́ов жезл вообража́й душе́, / ударя́ющий мо́ре, и огустева́ющий глубину́, / во о́браз Креста́ Боже́ственнаго: / и́мже мо́жеши и ты / вели́кая соверши́ти.
Ааро́н приноша́ше огнь Бо́гу, непоро́чный, неле́стный: / но Офни́ и Финее́с, я́ко ты душе́, / приноша́ху чужде́е Бо́гу оскверне́нное житие́.
Я́ко тя́жкий нра́вом, / фарао́ну го́рькому бых Влады́ко, / Ианни́, и Иамври́, душе́ю и те́лом, / и погруже́н умо́м, но помози́ ми.
Ка́лом смеси́хся окая́нный умо́м, / омы́й мя Влады́ко, ба́нею мои́х слез, / молю́ Тя, пло́ти моея́ оде́жду / убели́в я́ко снег.
А́ще испыта́ю моя́ дела́ Спа́се, / вся́каго челове́ка превозше́дша греха́ми себе́ зрю, / я́ко ра́зумом му́дрствуяй согреши́х, / не неве́дением.
Пощади́ пощади́ Го́споди, созда́ние Твое́, / согреши́х, осла́би ми, / я́ко естество́м чи́стый Сам сый еди́н, / и ин ра́зве Тебе́ / никто́же есть кроме́ скве́рны.
Мене́ ра́ди Бог сый, / вообрази́лся еси́ в мя, / показа́л еси́ чудеса́, исцели́в прокаже́нныя, / и разсла́бленнаго стягну́в, / кровоточи́выя ток уста́вил еси́ Спа́се, / прикоснове́нием риз.
Кровоточи́вую подража́й окая́нная душе́, / притецы́, удержи́ оме́ты Христо́вы, / да изба́вишися ран, / и услы́шиши от Него́: / ве́ра твоя́ спасе́ тя.
Ни́зу снича́щую подража́й о душе́, / прииди́, припади́ к нога́ма Иису́совыма, / да тя испра́вит, / и да хо́диши пра́во / стези́ Госпо́дни.
А́ще и кла́дязь еси́ глубо́кий Влады́ко, / источи́ ми во́ду из пречи́стых Твои́х жил, / да я́ко самаряны́ня, не ктому́ пия́й жа́жду: / жи́зни бо струи́ источа́еши.
Силоа́м да бу́дут ми / сле́зы моя́, Влады́ко Го́споди, / да умы́ю и аз зе́ницы се́рдца, / и ви́жду Тя у́мно, Све́та преве́чна.
Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.
Марии: Несравне́нным жела́нием всебога́тая, / Дре́ву возжеле́вши поклони́тися живо́тному, / сподо́билася еси́ жела́ния, / сподо́би у́бо и мене́ / улучи́ти вы́шния сла́вы.
Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.
Марии: Струи́ Иорда́нския преше́дши, / обрела́ еси́ поко́й безболе́зненный, / пло́ти сла́сти избежа́вши, / ея́же и нас изми́ / твои́ми моли́твами преподо́бная.
Преподо́бне о́тче Андре́е, моли́ Бо́га о нас.
Андрею: Я́ко па́стырей изря́днейша, / Андре́е прему́дре, / избра́нна су́ща тя, / любо́вию ве́лию и стра́хом молю́, / твои́ми моли́твами спасе́ние улучи́ти, / и жизнь ве́чную.
Слава, Троичен: Тя Тро́ице сла́вим, Еди́наго Бо́га, / Свят, Свят, Свят еси́ / О́тче, Сы́не и Ду́ше, / про́стое Существо́, / Еди́нице при́сно покланя́емая.
Богородичен: Из Тебе́ облече́ся в мое́ смеше́ние, / нетле́нная безму́жная Ма́ти Де́во, / Бог созда́вый ве́ки, / и соедини́ Себе́ челове́ческое естество́.
Песнь 6.
Ирмос: Возопи́х всем се́рдцем мои́м / к ще́дрому Бо́гу, / и услы́ша мя от а́да преиспо́дняго, / и возведе́ от тли живо́т мой.
Сле́зы Спа́се о́чию мое́ю, / и из глубины́ воздыха́ния / чи́сте приношу́, вопию́щу се́рдцу: / Бо́же, согреши́х Ти / очи́сти мя.
Уклони́лася еси́ душе́, от Го́спода твоего́, / я́коже Дафа́н и Авиро́н: / но пощади́, воззови́ из а́да преиспо́дняго, / да не про́пасть земна́я тебе́ покры́ет.
Я́ко ю́ница душе́ разсвире́певшая, / уподо́билася еси́ Ефре́му, / я́ко се́рна от тене́т сохрани́ житие́, / впери́вши дея́нием ум, и зре́нием.
Рука́ нас Моисе́ова да уве́рит душе́, / ка́ко мо́жет Бог прокаже́нное житие́ / убели́ти, и очи́стити: / и не отча́йся сама́ себе́, / а́ще и прокаже́нна еси́.
Во́лны Спа́се прегреше́ний мои́х / я́ко в мо́ри Чермне́м возвраща́ющеся, / покры́ша мя внеза́пу, / я́ко Еги́птяны иногда́, и триста́ты.
Неразу́мное душе́ произволе́ние име́ла еси́, / я́ко пре́жде Изра́иль: / Боже́ственныя бо ма́нны предсуди́ла еси́ безслове́сно, / любосла́стное страсте́й объяде́ние.
Кладенцы́ душе́, предпочла́ еси́ ханане́йских мы́слей, / па́че жи́лы ка́мене, / из него́же прему́дрости река́, я́ко ча́ша / пролива́ет то́ки богосло́вия.
Свина́я мяса́ и котлы́, и Еги́петскую пи́щу, / па́че небе́сныя предсуди́ла еси́ душе́ моя́, / я́коже дре́вле неразу́мнии лю́дие в пусты́ни.
Я́ко уда́ри Моисе́й раб Твой / жезло́м ка́мень, / обра́зно животвори́вая ре́бра Твоя́ прообразова́ше, / из ни́хже вси / питие́ жи́зни Спа́се, почерпа́ем.
Испыта́й душе́ и смотряй, я́коже Иису́с Нави́н / обетова́ния зе́млю, какова́ есть, / и всели́ся в ню благозако́нием.
Воста́ни и побори́, / я́ко Иису́с Амали́ка, плотски́я стра́сти, / и гаваони́ты, ле́стныя по́мыслы / при́сно побежда́ющи.
Преиди́ вре́мене теку́щее естество́, / я́ко пре́жде ковче́г, / и земли́ о́ныя бу́ди во одержа́нии обетова́ния душе́, / Бог повелева́ет.
Я́ко спасл еси́ Петра́, возопи́вша / спаси́, предвари́в мя Спа́се / от зве́ря изба́ви, просте́р Твою́ ру́ку, / и возведи́ из глубины́ грехо́вныя.
Приста́нище Тя вем ути́шное, / Влады́ко, Влады́ко Христе́, / но от незаходи́мых глуби́н греха́, и отча́яния / мя предвари́в изба́ви.
Аз есмь, Спа́се, / ю́же погуби́л еси́ дре́вле ца́рскую дра́хму, / но вжег свети́льник Предте́чу Твоего́ Сло́ве, / взыщи́ и обря́щи Твой о́браз.
Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.
Марии: Да страсте́й пла́мень угаси́ши, / слез ка́пли источи́ла еси́ при́сно Мари́е, / душе́ю распаля́ема, / и́хже благода́ть пода́ждь и мне, / твоему́ рабу́.
Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.
Марии: Безстра́стие небе́сное стяжа́ла еси́, / кра́йним на земли́ житие́м ма́ти. / Те́мже тебе́ пою́щим, / страсте́й изба́витися / моли́твами твои́ми, моли́ся.
Преподо́бне о́тче Андре́е, моли́ Бо́га о нас.
Андрею: Кри́тскаго тя па́стыря, и председа́теля, / и вселе́нныя моли́твенника ве́дый, / притека́ю Андре́е, и вопию́ ти: / изми́ мя о́тче, из глубины́ греха́.
Слава, Троичен: Тро́ица есмь про́ста, неразде́льна, / разде́льна Ли́чне, / и Еди́ница есмь Естество́м соедине́на, / Оте́ц глаго́лет, и Сын, и Боже́ственный Дух.
Богородичен: Утро́ба Твоя́ Бо́га нам роди́, / воображе́нна по нам: / Его́же, я́ко Созда́теля всех, моли́ Богоро́дице, / да Твои́ми моли́твами оправди́мся.
И поем ирмос Великаго канона.
Кондак, глас 6:
Душе́ моя́, душе́ моя́, воста́ни, что спи́ши? / Коне́ц приближа́ется, и и́маши смути́тися. / Воспряни́ у́бо, да пощади́т тя Христо́с Бог, / везде́ сый и вся́ исполня́яй.
Икос: Христо́во врачевство́ ви́дя отве́рсто, / и от Сего́ Ада́му истека́ющее здра́вие, / пострада́, уязви́ся диа́вол, / и я́ко бе́дствуя рыда́ше, / и свои́м друго́м возопи́: / что сотворю́ Сы́ну Мари́ину, / убива́ет мя Вифлее́млянин, / И́же везде́ сый, и вся исполня́яй.
Синаксарий первее Минеи, таже Триоди.
Таже блаженны с поклоны. Глас 6:
Во Ца́рствии Твое́м, помяни́ нас Го́споди, егда́ прии́деши во ца́рствии Твое́м.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "Триодь постная (цсл)"
Книги похожие на "Триодь постная (цсл)" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Сборник - Триодь постная (цсл)"
Отзывы читателей о книге "Триодь постная (цсл)", комментарии и мнения людей о произведении.