Сборник - Триодь постная (цсл)

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "Триодь постная (цсл)"
Описание и краткое содержание "Триодь постная (цсл)" читать бесплатно онлайн.
Триодь, Триодион (от греч. τρεις — три и ωδή — песнь) — богослужебная книга православной церкви, содержащая трёхпесенные каноны (трипеснцы), откуда и происходит название. Триоди покрывают круг подвижных праздников года, даты которых находятся в зависимости от дня празднования Пасхи: от подготовительных седмиц к Великому посту (то есть от Недели о мытаре и фарисее) до первого воскресенья после праздника Святой Троицы (то есть до Недели Всех святых). Первые две подготовительные седмицы Триодь используется только в воскресной службе на Неделю о мытаре и фарисее и на Неделю о блудном сыне, а начиная со службы на субботу перед Неделей о Страшном суде — ежедневно. Изначально Триодь существовала в виде единого сборника, а затем была разделена на две части — Триодь постную и Триодь цветную.
Триодь постная содержит в себе молитвословия на дни Великого Поста с приготовительными седмицами к нему и Страстной седмицы начиная с Недели о мытаре и фарисее и до Великой субботы включительно. Содержит песнопения в основном авторов VIII и IX вв., среди которых: Андрей Критский, Косма Маюмский, Иоанн Дамаскин, император Лев Мудрый, Феофан Начертанный.
Катавасия: Жите́йское мо́ре, / воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, / к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́т мой, / Многоми́лостиве.
Кондак, глас 6:
Прему́дрости наста́вниче, смы́сла пода́телю, / нему́дрых наказа́телю, и ни́щих защи́тителю, / утверди́, вразуми́ се́рдце мое́ Влады́ко. / Ты даждь ми сло́во, О́тчее Сло́во, / се бо устне́ мои́ не возбраню́, / во е́же зва́ти Тебе́: / Ми́лостиве, поми́луй мя па́дшаго.
Икос: Се́де Ада́м тогда́ и пла́кася, пря́мо сла́дости рая́, / рука́ма бия́ лице́, и глаго́лаше: / Ми́лостиве, поми́луй мя па́дшаго.
Ви́дев Ада́м а́нгела изри́нувша, и затвори́вша боже́ственнаго са́да дверь, / воздохну́в вельми́, и глаго́ла: / Ми́лостиве, поми́луй мя па́дшаго.
Споболи́ раю́ стяжа́телю обнища́вшему, / и шу́мом твои́х ли́ствий умоли́ Соде́теля, да не затвори́т тя: / Ми́лостиве, поми́луй мя па́дшаго.
Раю́ вседоброде́тельный, всесвяты́й, всебога́тый, / Ада́ма ра́ди насажде́нный, и ра́ди Е́вы заключе́нный, / умоли́ Бо́га о па́дшем: / Ми́лостиве, поми́луй мя па́дшаго.
Синаксарь.
Песнь 7.
Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь:
Влады́чествуяй все́ми ве́ки Го́споди, / созда́вый мя во́лею Твое́ю, / зави́дена мя льсти́вым зми́ем иногда́, и Тебе́ прогне́вавшаго Спа́се, / не пре́зри Бо́же, но воззови́ мя.
Сту́дными оде́ян оде́ждами, увы́ мне, вме́сто одея́ния светоза́рнаго, / пла́чу моея́ поги́бели, Спа́се, и ве́рою вопию́ Ти Благи́й: / не пре́зри Бо́же, но воззови́ мя.
Слава: Уязви́ змий вселука́вый всю мою́ ду́шу лука́вно, / ра́йския же сла́дости изгна́на сотвори́, / но о благосе́рде Спа́се, не пре́зри я́ко Бог, но воззови́ мя.
Богородичен: Моле́бное мое́ моле́ние Всенепоро́чная приими́ ми́лостию Твое́ю, / и проще́ние прегреше́ний даждь ми Чи́стая, / рыда́ньми вопию́щему приле́жно: / не пре́зри Блага́я, но воззови́ мя.
Катавасия: Росода́тельну у́бо пещь / соде́ла А́нгел / преподо́бным отроко́м, / халде́и же опаля́ющее / веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Песнь 8.
Ирмос: Из пла́мене преподо́бным:
Дарми́ многообра́зными дре́вле, / поче́л еси́ руку́ Твое́ю де́ло, еди́не Человеколю́бче: / змий же лю́тый свиста́нием прельсти́, увы́ мне, / настоя́щих благ обнажи́в.
Вску́ю сове́та го́рькаго послу́шала еси́, / и Боже́ственнаго повеле́ния была́ еси́ преслу́шна? / Увы мне смире́нная душе́, Бо́га оскорби́вшая: / Его́же при́сно сла́вити учине́на еси́ со а́нгелы!
Благослови́м Отца́ и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Го́спода.
Гадо́м и звере́м влады́чица бы́вши, / га́ду душетле́нному ка́ко собесе́довала еси́, / сове́тника прии́мши я́ко пра́ваго, льсти́ваго? / О твоего́ прельще́ния, душе́ моя́ всестра́стная!
Богородичен: Светоно́сное селе́ние Тя Бо́жия воплоще́ния, / воспева́ем Мари́е Богоблагода́тная: / те́мже мя лю́те омраче́нна страстьми́, / просвети́ све́том ми́лости, наде́жде ненаде́жных.
Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще, и превознося́ще во вся ве́ки.
Катавасия: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ / и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: / вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. / Тя превозно́сим во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: Бо́га челове́ком:
Сла́док вкус плод ра́зума во Еде́ме яви́ ми ся насы́щшемуся сне́ди, / в желчь же бысть коне́ц его́. / Увы́ мне душе́ стра́стная, / ка́ко невоздержа́ние тя ра́йскаго яде́ния стра́нна сотвори́?
Бо́же всех, ми́лости Го́споди, / на мое́ смире́ние благоутро́бне при́зри, / и не дале́че посли́ мя Боже́ственнаго Еде́ма, / я́ко да зря добро́ты, отону́дуже испадо́х, / потщу́ся па́ки рыда́ньми восприя́ти я́же погуби́х.
Рыда́ю, стеню́ и пла́чу, херуви́мы с пла́менным ору́жием зря, / Еде́ма вход стрещи́ повеле́нныя, / всем престу́пником, увы́! непристу́пный, / а́ще не Ты невозбране́н Спа́се той сотвори́ши ми.
Слава: Дерза́ю мно́жеству ми́лости Твоея́ Христе́ Спа́се, / и Боже́ственных ребр Твои́х кро́ви, / е́юже освяти́л еси́ естество́ челове́ческое, / отве́рзл же еси́ врата́ Тебе́ служа́щим ра́йская Бла́же, / пре́жде заключе́ная Ада́му.
Богородичен: Жи́зни две́ре непроходи́мая, у́мная, / Де́во Богоро́дице Безневе́стная, / ра́йская врата́ заключе́ная ми пре́жде отве́рзи Твои́ми моли́твами, / я́ко да сла́влю Тя по Бо́зе мою́ помо́щницу, / и держа́вное прибе́жище.
Катавасия: Бо́га / челове́ком невозмо́жно ви́дети, / на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти; / Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком / Сло́во воплоще́нно, / Его́же велича́юще, / с Небе́сными во́и Тя ублажа́ем.
Ексапостиларий воскресный. Слава, настоящий. Подобен: Жены́ услы́шите:
За́поведь Твою́, Го́споди, преслу́шав окая́нный, / и обнаже́н Твоея́ сла́вы, студа́ испо́лнихся, увы́ мне! / и сла́дости изринове́н есмь ра́йския благоутро́бне. / Ми́лостиве, поми́луй лиши́вшася пра́ведно бла́гости Твоея́.
И ныне, иный. Подобен: Со ученики́ и́дем:
Изгна́на бы́вша Го́споди рая́ пе́рвее сне́дию дре́ва, / ввел еси́ па́ки Кресто́м и стра́стию Твое́ю Спа́се и Бо́же мой, / и́мже нас утверди́ пост соверши́ти чистоле́пно, / и Боже́ственному воста́нию поклони́тися, Па́сце спаси́тельней, / Тя ро́ждшия моли́твами.
На хвалитех стихиры Осмогласника воскресны 4, и анатолиев един, и Триоди сия самогласны.
Глас 5: Увы́ мне, Ада́м рыда́нием возопи́, / я́ко змий и жена́ Боже́ственнаго дерзнове́ния изри́нуша мя, / и ра́йския сла́дости, дре́ва снедь отчужди́. / Увы́ мне, не терплю́ про́чее поноше́ния: / иногда́ царь сый земны́х всех созда́ний Бо́жиих, / ны́не пле́нник яви́хся от еди́наго беззако́ннаго сове́та: / и иногда́ сла́вою безсме́ртия облече́н сый, / умерщвле́ния ко́жу я́ко сме́ртный окая́нно обношу́. / Увы́ мне, кого́ рыда́ний соде́йственника сотворю́? / Но Ты Человеколю́бче, от земли́ созда́вый мя, / во благоутро́бие оболки́йся, / рабо́ты вра́жия свободи́, и спаси́ мя.
Стих: Испове́мся Тебе́ Го́споди, всем се́рдцем мои́м, / пове́м вся чудеса́ Твоя́.
По́прище доброде́телей отве́рзеся, / хотя́щии страда́льчествовати вни́дите, / препоя́савшеся до́брым поста́ по́двигом: / зако́нно бо страда́льчествующии, пра́ведно венча́ются. / И восприи́мше всеору́жие Креста́, врагу́ сопроти́вимся, я́ко сте́ну неруши́мую иму́ще ве́ру, / и я́ко щит моли́тву, и шлем ми́лостыню, / вме́сто меча́ пост, / и́же отсека́ет от се́рдца всю зло́бу. / Творя́й сия́, и́стинный прии́мет вене́ц / от Всецаря́ Христа́ в день су́дный.
Стих: Возвеселю́ся и возра́дуюся о Тебе́, / пою́ и́мени Твоему́, Вы́шний.
Глас 6: Ада́м из рая́ отго́нится, пи́щи причасти́вся, я́ко преслу́шник: / Моисе́й Богови́дец бысть, / посто́м о́чи душе́вныя очи́стив. / Те́мже рая́ жи́телие бы́ти возжеле́вше, / измени́мся от неполе́зныя пи́щи, / и Бо́га зре́ти жела́юще, / Моисе́йскую четвери́цу десяти́ц пости́мся, / моли́твою и моле́нием чи́сто терпя́ще: / утоли́м душе́вныя стра́сти, / отжене́м плотски́я сла́сти, / ле́гцы к го́рнему ше́ствию пре́йдем, / иде́же а́нгельстии ли́цы / немо́лчными гла́сы неразде́льную воспева́ют Тро́ицу, / зре́ти недоуме́нную добро́ту и Влады́чню. / Та́мо сподо́би нас, Сы́не Бо́жий Жизнода́вче, на Тя наде́ющихся, / ликова́ти со а́нгельскими во́инствы, / ро́ждшия Тя Ма́тере Христе́ моли́твами, / и апо́стол, и му́ченик, и преподо́бных.
Стих: Воскресни́ Го́споди Бо́же мой, да вознесе́тся рука́ Твоя́, / не забу́ди убо́гих Твои́х до конца́.
Приспе́ вре́мя, духо́вных подвиго́в нача́ло, / на де́моны побе́да, всеору́жное воздержа́ние, / а́нгельское благоле́пие, к Бо́гу дерзнове́ние: / тем бо Моисе́й бысть Зижди́телю собесе́дник, / и глас неви́димо в слу́хи прия́т. / Го́споди, тем сподо́би и нас поклони́тися / Твои́м страсте́м, и свято́му Воскресе́нию, / я́ко Человеколю́бец.
Сла́ва, тойже. И ны́не: Преблагослове́нна еси́ Богоро́дице Де́во: Славословие великое. И обычная лития в паперти, в нейже поем, Сла́ва, и ны́не: стихиру евангельскую. Совокупляем же и час 1-й. И чтутся оглашения преподобнаго отца нашего Феодора Студита, и отпуст.
НА ЛИТУРГИИ
Изобразительная. Блаженны гласа на 6, и канона Триоди песнь 6-я, на 4.
Прокимен, глас 8: Помоли́теся, и воздади́те / Го́сподеви Бо́гу на́шему. Стих: Ве́дом во Иуде́и Бог, во Изра́или ве́лие и́мя Его́.
Апостол к Римляном, зачало 112.
Бра́тие, ны́не ближа́йшее нам спасе́ние, не́жели егда́ ве́ровахом. Нощь у́бо пре́йде, а день прибли́жися: отложи́м у́бо дела́ те́мная, и облече́мся во ору́жие све́та. Я́ко во дни, благообра́зно да хо́дим, не козлогласова́нии и пия́нствы, не любодея́нии и студодея́нии, не рве́нием и за́вистию. Но облецы́теся Го́сподем на́шим Иису́с Христо́м, и пло́ти уго́дия не твори́те в по́хоти.
Изнемога́ющаго же в ве́ре прие́млите, не в сомне́ние помышле́нии. Ов бо ве́рует я́сти вся, а изнемога́яй зе́лия да яст. Яды́й не яду́щаго да не укоря́ет, и не яды́й яду́щаго да не осужда́ет: Бог бо его́ прия́т. Ты кто еси́ судя́й чужде́му рабу́? Своему́ Го́сподеви стои́т, или́ па́дает. Ста́нет же, си́лен бо есть Бог поста́вити его́.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "Триодь постная (цсл)"
Книги похожие на "Триодь постная (цсл)" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Сборник - Триодь постная (цсл)"
Отзывы читателей о книге "Триодь постная (цсл)", комментарии и мнения людей о произведении.