Сборник - Типикон

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "Типикон"
Описание и краткое содержание "Типикон" читать бесплатно онлайн.
Типикон, в православной литургике — книга, содержащая главным образом устав богослужения. В Типиконе находится также месяцеслов с Марковыми главами, соединяющими подвижный и неподвижный годовые богослужебные круги; правила о постах; правила монастырского общежития и указания о совершении храмовых праздников; трапезе и других сторонах церковной и монастырской жизни.
Типикон, сиречь, изображение церковнаго последования во Иерусалиме Святыя Лавры, преподобнаго и богоноснаго отца нашего Саввы. Тожде последование бывает и в прочих во Иерусалиме честных обителех: подобне и в прочих святых Божиих церквах.
Подобает ведати, яко всем братиям лепо есть делати, якоже и предречеся: обаче в каковейлюбо хитрости, кийждо художне имать: и могущему убо подобает делати землю до уставленнаго времене, и потом делати в рукоделии своем. Не могущии же землю делати, таковии во иных некиих различных, и противу силы да делают, и по апостольскому слову, не делаяй бо, рече, да не яст: пребывание бо, рече и потреба братняя от них хощет строитися. Иже ли от братии или неблагоумен есть на рукоделие: или се убо несть, и по коварству же некоему и лукавству не научается, таковаго подобает на множайшее дело земное устрояти, аще есть телом здрав, и пищею крепок. Аще ли есть немощен во обоих, на иная служения подобающая да повелевает, якоже и божественнии отцы глаголют, яко да не безплоден будет, и не вина соблазну в прочиих братиях, якоже рече господь: лукавый рабе и ленивый, и прочая. якоже прежде рекохом о пищи и питии, яко ради благословны некия вины бывати особне: и абие приведохом указание благословно от божественных писаний. Темже образом по благословней вине, с настоящаго законным повелением же и понуждением, аще на пользу есть, да бывает и о неких делающих: и да будет кождо особно делая подобное ему. Аще ли несть по чрезсловесней вине: вникнув бо в житие святаго пахомиа, и се обрящеши тамо по многу, изряднее же о оном, иже две рогозине соделавшем на день в келлии своей особь, со гнилым помыслом и тщеславным усердием. Сие же и инии от отец мнози правым помыслом содеяша и научиша: опасство же многое предано бысть нам о сем от святых отец, яко да от праведных трудов и своего делания дневную пищу притяжем себе, и прочая нуждная потребная телеси. Господь и пречистая его мати, яже о нас управит.
Глава 45. О стяжании чуждих трудов.
Стяжание же чуждих трудов вносити каковолюбо, отнюд несть на пользу нам, и паче же яко страстнии, и душею немощнии приимати во обители: но яко яда смертоносна отбегати же и отгоняти, яже о таковых, от божественных писаний сочетахом, по разуму, егоже возлюбихом соглашающа и утверждающа иже по бозе таковый разум имущим, во едино собравшимся общебратство. главизны же законны, обдержны, а не смотрительны, или от части: яже бо от части, смотрительны, некоего ради слова содеянная, или глаголанная, не достоит восприимати во обдержная и законная свидетельства. сего ради яже от части, смотрительная в сих не сочетахом: но обдержная же и законная во всем списании сем сочетахом о господе, сего устава церковнаго уставления, и чина непреложнаго: в негоже вникающу настоятелю общаго братства, такожде и церкви начальнику всечастне вникающу во обдержную сию книгу: и по настоящаго разсуждению, всегда учреждается, и украшается церковное исполнение. Приложим же и сие к ведению, ибо мирское жительство, заповеди господни обещавается: иноческое же сих вящше. что же есть сие, еже умертвитися миру всему, и распятое житие восприяти, во время пострижения и повиновения своего, которыйждо монах Богу обещавается? обдержна бо заповедь и предание монашеское сие есть. и мы убо сия исповедуем и мудрствуем.
Глава 46. О больнице и странноприимстве, и о старых и больных.
Подобает игумену тщатися больным на врачевство, или в монастыре живущим, или страннопришедшим, в тяжких недузех скораго просящим исцеления. Аще приидет кто, абие недужнаго призирати, и подавати ему здравие: аще ли нерадети начнет, велика есть беда. но врачем убо в монастыре, якоже речено есть, быти, и потщатися: устроити же ему пластырь и масло, и ино еже подобает уготовати на тех издание от хранительника подаемое, да кто в требовании тех будет. повелит же игумен хранительнику всяко потребное даровати: прежде купити, и полагати мед, и грузити зелие сушеное, вино, сливы, смоквы, елико врачеви угодно. елики же суть в монастыре монахи, или бельцы, недугом одержими будут, вся убо зелия подавати им: игумену же убо начасте приходити к ним, и промышляти о больных, по врачевской воли, и потребная да повелевает даяти. Врачеве же всею хитростию подвигшеся, крепость и здравие страждущим да подавают. Аще ли кто странен и бездомок в гостинницу приидет, недугом одержимь, иже с недужными, от игумена и от врача да получит покой во всем: и повелит пребывати в недужном храме, дондеже устрабится: и тогда потребное на путь от игумена с молитвою приим да отпущен будет. Старым же, и всякия помощи не имущим, повелевает требованных насладитися, и одры тем равночислены поставляти на покой им: от нихже старец да емлет на всяк день потребная им.
Глава 47. О знамениях владычних, и богородичных праздников, и святых.
Подобает ведати, яко праздницы разделени суть на великия, средния же и малыя.
Велицыи убо праздницы христовы, и богородичны, и предтечева два: рождество и усекновение: и обоих верховных апостолов, петра и павла, имут знамения, крест окружен (+): имже бдение и вся служба праздника совершается по уставу.
Среднии же праздницы святых имут двема виды, крест с полукружием: (+ имже бдение совершается: прилагается же и канон Богородицы на Утрени по уставу: Друзии же крест един точию +: имже бдение не совершается. На вечерни, блажен муж, 1–й антифон: и на Господи воззвах, стихиры на 6: от произвола же на 8: и чтения 3, и на стиховне. На Утрени полиелей, и евангелие, канон на 8: и славословие великое: и прочая служба по уставу.
Малии же праздницы имут двема виды три точки несовершенно окружены. Красен убо вид имущим (:.. На вечерни кафисма обычная: на Господи воззвах, стихиры на 6. На Утрени канон на 6, и славословие великое: и прочая служба по уставу. Черн же вид имущим (:.: точию на Господи воззвах, стихиры на 6: на Утрени канон на 6. На Литургии по чину устава. Не имущим же знамения, стихиры на 3: канон же на Утрени на 4.
Глава 48. Месяцеслов.
Последование церковнаго псалмопения же и сочинения всего лета, начинающееся от месяца септемвриа, до месяца августа.
Месяц септемврий,
имеяй дней 30. День имать часов 12, и нощь 12.
1. + [Начало индикта, сиречь новаго лета. И память преподобнаго отца нашего симеона столпника, и архимандрита: И матере его марфы: И собор пресвятыя Богородицы, иже в миасинех: И святаго мученка аифала: И святых мученц четыредесяти жен: И святаго аммуна диакона, и учителя их: И святых мученк, каллисты, евода и ермогена, самобратных: И память праведнаго иисусуса сына навина.
Вечер, во светильничное, стихологисуем: блажен муж, 1 антифон. Аще же в субботу вечера, стихологисуем всю кафисму. На Господи воззвах, поставим стихов 10: И поем стихиры индикта, 3: Глас 1. Подобен: небесных чинов: Самословнаго и божественнаго: И преподобнаго 3: Глас 5. Подобен: преподобне отче: Ины стихиры самогласны 4, глас 2: от корене благаго: Слава, глас 6: божественная благодать: И ныне, индикта, глас тойже: Иже со духом святым: И бывает вход. Прокимен дне. И чтения 3: 1–е, пророчества исаиина: дух господень на мне: 2, Левит: Глагола Господь сыном израилевым: 3, святаго, Премудрости соломони: праведник аще постигнет: Посем ектениа. Таже, Сподоби Господи в вечер сей: И паки ектениа, Исполним вечернюю молитву: И возглас. Таже поем, На стиховне, стихиры индикта, глас 1, самогласны: Наста вход лета: с припевы. Припев 1, Тебе подобает песнь, Боже, в сионе: 2, Исполнимся во благих: 3, благословиши венец лета: Слава, святаго, глас 5: преподобне отче: И ныне, индикта, глас тойже: Ты царю сый: Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое, и Отче наш.
Тропарь индикта, глас 2: Всея твари содетелю, времена и лета во своей власти положивый, благослови венец лета благости твоея Господи, сохраняя в мире императора и град твой, молитвами Богородицы, и спаси ны.
Слава, преподобнаго, глас 1: Терпения столп был еси, ревновавый праотцем преподобне: иову во страстех, иосифу во искушениих, и безплотных жительству, сый в телеси, симеоне Отче наш, моли Христа Бога, спастися душам нашим.
И ныне, Богородицы, глас тойже: Радуйся обрадованная Богородице Дево, пристанище и предстательство рода человеческаго, из тебе бо воплотися избавитель мира: едина бо еси мати и дева, присноблагословенная и препрославленная. моли Христа Бога, мир даровати всей вселенней.
Посем, иерей, Премудрость. Лик, благослови. иерей, Сый благословен: И лик, утверди Боже: И прочая и отпуст. На Утрени, на Бог господь, Тропарь индикта, дважды. Слава, преподобнаго: И ныне, Богородицы: Радуйся обрадованная: И обычныя кафисмы. По 1–й кафисме, Седален индикта, глас 4. Подобен: удивися иосиф: яко владыце всех: Слава, преподобнаго, глас 8. Подобен: Премудрости и слова: крест господень взем мудре: И ныне, индикта, яко владыце всех: И чтение.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "Типикон"
Книги похожие на "Типикон" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Сборник - Типикон"
Отзывы читателей о книге "Типикон", комментарии и мнения людей о произведении.