Сборник - Типикон

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "Типикон"
Описание и краткое содержание "Типикон" читать бесплатно онлайн.
Типикон, в православной литургике — книга, содержащая главным образом устав богослужения. В Типиконе находится также месяцеслов с Марковыми главами, соединяющими подвижный и неподвижный годовые богослужебные круги; правила о постах; правила монастырского общежития и указания о совершении храмовых праздников; трапезе и других сторонах церковной и монастырской жизни.
Типикон, сиречь, изображение церковнаго последования во Иерусалиме Святыя Лавры, преподобнаго и богоноснаго отца нашего Саввы. Тожде последование бывает и в прочих во Иерусалиме честных обителех: подобне и в прочих святых Божиих церквах.
Кондак, глас 6: Самоподобен: Премудрости наставниче, смысла подателю, немудрых наказателю, и нищих защитителю, утверди, вразуми сердце мое владыко. ты даждь ми слово, отчее слово, се бо устнам моим не возбраню, во еже звати тебе: милостиве, помилуй мя падшаго.
И икос. и чтем синаксарий. По 9–й песни, светилен воскресн: Слава, триоди: Подобен: Жены услышите: Заповедь твою Господи: И ныне, подобен: Со ученики: Изгнана бывша Господи: На хвалитех, стихиры воскресны 4, и анатолиев 1: и триоди самогласны 3, глас 5: увы мне, адам рыданием возопи: со обычными припевы, яко предписася в мимошедших неделях. И ныне, Преблагословенна еси: Славословие великое. По трисвятом тропарь воскресн, ектении, и отпуст, и исхождение в притвор. Стихира евангельская, и поучение студитово, по обычаю: и час 1, и конечный отпуст. На часех, тропарь воскресн. По трисвятом: кондак триоди. На Литургии, блаженна октоиха на 6, и триоди песнь 6–я на 4. По входе глаголем тропари, якоже указася в неделю фарисееву. Прокимен, глас 8: Помолитеся и воздадите господеви Богу нашему. Стих: Ведом во иудеи бог: Апостол к римляном, зачало 112: Ныне ближайшее нам спасение: Аллилуиа, глас 6: благо есть исповедатися господеви. Стих: Возвещати заутра милость твою. евангелие матфеа, зачало 17: Аще отпущаете человеком согрешения их: и по ряду божественная литургиа златоустова: Причастен: Хвалите Господа с небес:
[Смотри] Подобает ведати: яко от сея недели сырныя, даже до воздвижения честнаго креста во вся недели, чрез все лето, на Утрени упражняется полиелей: поется же токмо в праздники господския, и великих святых, во бдениих недельных.
В туюжде неделю сырную вечера:
По обычном псалме, На Господи воззвах, поем стихиры октоиха, на ряду гласа покаянны 4. Сия же писаны, два вечер на стиховне, и два утренних стиховных. [Такожде и в прочия недели, от сея даже до пятыя святаго поста. Господи воззвах, поем на глас осмогласника на ряду.] И триоди подобны 3, глас 2. Подобен: егда от древа: две, творение Господина иосифа: Воздержанием тело смирити вси потщимся: И един Господина феодора, глас тойже. и минеи святаго, подобны 3: Слава, святаго, аще имать: аще ли ни, Слава, и ныне, богородичен, во глас минеи. и бывает вход с кадилом, по обычаю. Таже поем прокимен великий, глас 8: Не отврати лица твоего от отрока твоего, яко скорблю, скоро услыши мя: вонми души моей, и избави ю. Стих 1: спасение твое Боже да приимет мя. Стих 2: Да узрят нищии, и возвеселятся. Стих 3: Взыщите Бога, и жива будет душа ваша. И паки вышшим гласом: Не отврати лица твоего:
[Смотри] Ведомо же буди: яко во всех неделях святыя 40–цы вечер вход бывает, великих ради прокименов. По прокимене же ектении: Рцем вси, не глаголем, но абие предстоятель: Сподоби Господи в вечер сей: и творим метания 3. Отселе начинаем творити поклоны. Таже, ектениа: Исполним вечернюю молитву: и посем, сошедшеся оба лика вкупе, поем на стиховне триоди самогласен, глас 4: Возсия благодать твоя Господи: со обычными припевы: и мученичен. Слава, святаго, аще имать: аще ли ни, Слава, и ныне, богородичен, глас тойже: Ангельстии чини: Таже, Ныне отпущаеши: посем трисвятое, и поклоны 3. По Отче наш: иерей возглас: яко твое есть царство: Таже глаголем тропари сия, глас 4: Богородице Дево радуйся: и поклон един. Слава: крестителю христов: поклон. И ныне: Молите о нас: поклон. Таже, Под твое благоутробие: без поклона. Господи помилуй, 40: кротким и тихим гласом, равно вси. Таже, Слава, и ныне, честнейшую херувим: Именем господним: иерей: Сый благословен: Мы же молитву: небесный царю: И посем, воздевше руце, молимся во своей мысли, глаголюще в себе молитву святаго ефрема: Господи и владыко живота моего, дух праздности, уныния, любоначалия и празднословия не даждь ми. Поклон. Дух же целомудрия, смиренномудрия, терпения и любве даруй ми рабу твоему. Поклон. ей Господи царю, даруй ми зрети моя прегрешения, и не осуждати брата моего, яко благословен еси во веки веков, аминь. Поклон. И целуем святыя и честныя иконы, и потом глаголет иерей: Слава тебе Христе Боже, упование наше, слава тебе. И бывает совершенный отпуст. По вечерни же в трапезе бывает утешение братии. По востании же от трапезы, повечерие поем малое по обычаю, с метании и поклоны постными. На Слава в вышних, метания 3. [Аще было бдение, Канон Богородицы не глаголется]. Достойно есть: трисвятое, метания 3: и обычныя тропари. Господи помилуй, 40. Иже на всякое время: иерей, Боже ущедри ны: поклоны 3 великия, с молитвою святаго ефрема: Господи и владыко: и прочия, 12. Таже трисвятое. Отче наш: Господи помилуй, 12: и молитва: Нескверная, неблазная: И даждь нам: и отпуст. И имже образом указася служба вечерни и повечерия сея недели: сице да бывает и прочия недели святыя четыредесятницы.
[Смотри] Подобает ведати: яко аще будет брату нашему отити ко господу во святых сих днех, посреде седмицы не бывают третины его, даже до пятка вечера, тогда бо совершается паннихида его, подобне и в субботу литургиа его. Во грядущую же субботу бывают девятины его, аще случится, аще ли ни. четыредесятины же его бывают, егда число дней его исполнится. Приношения же и памяти его начинаются от новыя недели, даже до исполнения дней 40.
Начало святаго и великаго поста.
В понедельник первыя седмицы знаменает параекклисиарх к свету коснее, вечерняго ради утешения.
И собравшеся вси в притвор, поем полунощницу без поклонов: точию по честнейшую херувим, 3 поклоны великия, с молитвою: Господи и владыко живота моего: Сие же бывает в 1–й день точию. В прочия же дни святаго и великаго поста поем полунощницу всю с поклоны. В начале трисвятаго, поклоны 3: на Приидите поклонимся, поклоны 3. На непорочнах, на коейждо славе поклоны 3. По Верую во единаго бога: трисвятое, поклоны 3. По Иже на всякое время, и по честнейшую, по возгласе: Боже ущедри ны: творим поклоны 3 великия, в нихже глаголем молитву святаго ефрема: Господи и владыко живота моего: втай, в три разделения, якоже предписася. Таже малых, 12, глаголюще в себе: Боже, очисти мя грешнаго. и паки последи молитву всю вышеписанную, и поклон един великий. Таже молитву: владыко Боже отче вседержителю: Посем, Приидите поклонимся: поклоны 3. Возведох очи мои в горы: Слава, и ныне, трисвятое: поклоны 3. По Отче наш: тропари обычныя. и возглас от иереа: и молитва: Помяни, Господи: Таже, Преславная присноДево: и упование мое отец: Посем иерей: Слава тебе Христе Боже: и прощение обычное: и востав иерей глаголет: Помолимся о благочестивейшем: яко обычай. и по исполнении сего востав иерей, творит обычное метание предстоятелю, и входит во святый олтарь, и прием кадильницу, глаголет и молитву кадила. и став пред святою трапезою, кадит крестообразно, и возгласит: благословен Бог наш, всегда, ныне и присно, и во веки веков. И нам отвещавшим: Аминь. Таже учиненный чтец глаголет трисвятое без метаний. По Отче наш: возглас от иереа: яко твое есть царство: Господи помилуй, 12: Приидите поклонимся, трижды, без метаний. и псалом 19: услышит тя господь: и 20- й: Господи силою твоею: По конце их трисвятое, без метаний. По Отче наш: тропари обычныя. Сим глаголемым: кадит иерей святый олтарь, и всю церковь. и возвращься во олтарь глаголет ектению малую: Помилуй нас, Боже: и возглас: яко милостив: Лик: Аминь. Именем господним: и абие иерей стоя пред святою трапезою, возглашает: Слава святей и единосущней и животворящей, и нераздельней Троице, всегда, ныне и присно, и во веки веков. И предстоятель глаголет: Аминь. Слава, в вышних богу: трижды, без поклонов. и Господи устне мои отверзеши: дважды. И глаголет шестопсалмие со всяким вниманием, не борзяся, но со страхом божиим, яко самому Богу беседующе невидимо. И не имать кто власти шепты творити, ниже плюнути, или хракнути: но паче внимати от псаломника глаголемым, руце имуще согбены к персем, главы же преклонены, и очи имуще долу, сердечныма очима зряще к востоком, молящеся о гресех наших, поминающе смерть, и будущую муку, и жизнь вечную. В начало же 102–го псалма, глаголет иерей утренния молитвы, стоя непокровен, по обычаю: По скончании же шестопсалмиа глаголет ектению великую, и возглас. Таже глаголет учиненный монах, или иерей: Аллилуиа: во глас прилучившийся октоиха, со стихи их. Стих 1–й: от нощи утренюет дух мой к тебе боже. Стих 2–й: Правде научитеся живущии на земли. Стих 3–й: Зависть приимет люди ненаказанныя. Стих 4–й: Приложи им зла Господи. приложи зла славным земли. И по коемждо стисе клирицы поют, Аллилуиа, трижды. Таже троичны гласа, разделяюще на лики: поем же со умилением, велегласно и косно, пением: На 2–м, Слава: а на 3–м, И ныне: Таже стихословим едину кафисму псалтира. По антифонех же, на Аллилуиа, творим поклоны 3, вси равно, последующе игумену, или екклисиарху. По кафисмах ектении не глаголются во всю 40–цу, кроме суббот и недель. По 1–й кафисме седальны умилительныя осмогласника, и мученичен: Таже чтение во святом ефреме. [Смотри] от сего бо дне начинается святый ефрем: и чтется до пятка цветоносныя седмицы.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "Типикон"
Книги похожие на "Типикон" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Сборник - Типикон"
Отзывы читателей о книге "Типикон", комментарии и мнения людей о произведении.